"Železnice Srbije" za jedanaest meseci ove godine prevezle su skoro 16,6 miliona putnika, što je više za oko 9 odsto, odnosno povećanje za skoro 1,4 miliona putnika u odnosu na isti period prošle godine.U saobraćaju je ove godine bilo 135.712 putničkih vozova, odnosno čak skoro devet hiljada vozova više nego u istom periodu prošle godine. Zahvaljujući tome, samo od prevoza putnika srpske železnice zaradile su skoro 1,9 milijardi dinara, što je bilo povećanje od oko 2 odsto u odnosu na prošlu godinu.
"Železnice Srbije" za jedanaest meseci ove godine prevezle su skoro 16,6 miliona putnika, što je više za oko 9 odsto, odnosno povećanje za skoro 1,4 miliona putnika u odnosu na isti period prošle godine. U saobraćaju je ove godine bilo 135.712 putničkih vozova, odnosno čak skoro devet hiljada vozova više nego u istom periodu prošle godine.
Zahvaljujući tome, samo od prevoza putnika srpske železnice zaradile su skoro 1,9 milijardi dinara, što je bilo povećanje od oko 2 odsto u odnosu na prošlu godinu, izjavio je generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović, analizirajući rezultate poslovanja ove državne kompanije u periodu od 1. januara do 30 novembra 2013. godine.
Prema njegovim rečima, još bolji rezultati ostvareni su u robnom saobraćaju. Tako je za jedanaest meseci ove godine železnicom prevezeno nešto više od 9,5 miliona tona robe, što je za 10 odsto više u odnosu na isti period prošle godine i oko dva i po odsto iznad plana. Realizovan je rad od ukupno 2,74 milijardi netotonskih kilometara, što je za osam i po odsto više nego u istom periodu prošle godine i jedan odsto iznad plana. Zahvaljujući tome, ove godine ostvareni su prihodi u robnom saobraćaju od oko 7,8 milijardi dinara (odnosno oko 68 miliona evra), što je za 14 odsto više nego u istom periodu prošle godine i jedan odsto iznad plana.
Simonoviće podseća da je u putničkom saobraćaju od januara do oktobra ove godine broj otkazanih vozova smanjen za oko 75 odsto u odnosu na prošlu, da je red vožnje realizovan sa 97 odsto, što je za oko 11 odsto više nego u istom periodu prošle godine, kao i da su zakašnjenja vozova smanjena za trećinu u odnosu na lane. U teretnom saobraćaju, od januara do oktobra ove godine u odnosu na prošlu obrt teretnih kola duplo je brži nego lane, realizacija reda vožnje poboljšana je skoro 50 odsto, prosečan dnevni broj teretnih kola na našim prugama smanjen je za 35 odsto, a njihovo prosečno zadržavanje skraćeno je za oko 13 i po sati, dok je broj neotrpmeljenih teretnih vozova smanjen čak 10 puta, čime je ova pojava gotovo eliminisana iz poslovanja srpskih železnica. Sve to postignuto je broj prosečno dnevno za saobraćaj ispravnih vučnih vozila povećan ove godine za 20 odsto u odnosu na prošlu.
U uslovima povećanog obima putničkog i robnom saobraćaja, od januara do septembra ove godine, broj vanrednih događaja smanjili smo za skoro 6 odsto u odnosu na isti period lane, broj udesa i nezgoda na putnim prelazima i van njih smanjili smo ove godine čak za trećinu, a vreme trajanja vanrednih događaja na srpskim prugama ove godine kraće je za 30 odsto u odnosu na lane - rekao je Simonović, i podsetio da će do kraja ove i tokom naredne godine, sa ciljem povećanja bezbednosti na putnim prelazima, biti uređeno desetak putnih prelaza u beogradskim opštinama Lazarevac, Rakovica, Resnik, Batajnica i Zemun, kao i da će zahvaljujući ruskom kreditu tokom modernizacije i remonta pruge Mala Krsna - Velika Plana biti uređeno čak 19, a između Sopota Kosmajskog i Kovačevca 9 putnih prelaza.
Zahvaljujući ovakvim pokazateljima obima rada i prevoza, srpske železnice su u prvoj polovini godine svoj gubitak smanjile za čak tri milijarde dinara u odnosu na prvu polovinu prošle godine, a očekujemo da će na godišnjem nivou gubitak srpskih železnica biti osetno smanjen u odnosu na lane, ističe Simonović.
On je podsetio i da su srpske železnice ove godine samo na gorivu uštedele oko 250 miliona dinara, u uslovima povećanog obima prevoza, da su sprečene zloupotrebe u milionima evra u izgradnji pruge Gilje - Ćuprija i Žeželjevog mosta, kao i da je maksimalno ubrzana realizacija svih međunarodnih kredita, zbog čijeg kašnjenja su prethodnih godina plaćeni kazneni penali od više miliona evra.
Zahvaljujući svim ovim aktivnostima srpske železnice su u potpunosti spremne da u narednih nekoliko godina realizuju projekte modernizacije infrastrukture i voznih sredstava, što će na doneti oko 500 kilometara novih pruga i preko 60 novih vozova. To se, pored projekata čija je realizacija već u toku, odnosi pre svega na realizaciju ruskog i kuvajtskog kredita, zatim modernizaciju telekomunikacija u saradnji sa kineskom kompanijom Huavej, modernizaciju pruge Beograd - Rakovica - Resnik i remont 131 kilometar koloseka na Koridoru 10 zahvaljujući kreditu Evropske investicione banke, ali i izgradnju projekta "Beograd na vodi", zaključio je generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović.